Za hádku s manželkou peniaze späť nedostanete, alebo Kedy sa oplatí dovolenku reklamovať a kedy nemáte šancu?

zdieľaj na facebooku zdieľaj na googlu zdieľaj na twitteru

Dovolenková sezóna je v plnom prúde. Nie každý turista je však s priebehom svojej dovolenky spokojný a po návrate sa uchyľuje k reklamáciam. Cestovná agentúra Invia riešila od začiatku júna zatiaľ 516 reklamácií, čo predstavuje asi 1,5 % zo všetkých predaných zájazdov. Oprávnených bolo ale asi len 8 % z nich. Aj tento rok sa medzi reklamáciami našli kuriózne sťažnosti. V akom prípade je reklamácia oprávnená a v akom nie? A kedy je lepšie riešiť problém priamo na mieste? Užitočné tipy aj perly z archívov cestovných kancelárií nájdete v nasledujúcom článku.

Ubytovanie a hotelové služby

Ubytovanie a služby v hoteli patria podľa cestovných kancelárií k jednej z najčastejších kategórií, ktorá sa stáva predmetom reklamácií. Sťažnosti klientov sa týkajú najčastejšie polohy hotela či samotnej izby, ale aj poskytovaných služieb. Cestovné kancelárie evidujú aj sťažnosti na neuspokojivý výhľad z hotelového balkónu. „Také sťažnosti sú oprávnené v prípade, že si klient priplatil výhľad na more a nebol mu poskytnutý. Poplatok je mu po návrate z dovolenky, samozrejme, vrátený. Rovnako ako v situácii, kedy si klient objedná rodinnú izbu, ale je ubytovaný v štandardnej izbe s prístelkou,“ komentuje Michal Tůma, marketingový riaditeľ cestovnej agentúry Invia, ktorá je jednotkou na slovenskom trhu v oblasti predaja dovolenky cez internet. Cestovné kancelárie, naopak, už negarantujú umiestnenie izieb vedľa seba, hoci sa početným skupinám cestujúcich snažia maximálne vyhovieť. Sťažnosť na umiestnenie izieb v rôznych častiach hotelu tak bude vyhodnotená ako neoprávnená.
Tip navyše: Sťažnosti na nedostatočné upratovanie, nevyhovujúci počet uterákov či hygienických potrieb na izbe sa oplatí riešiť ihneď na mieste. Hotelový personál vám väčšinou ochotne vyhovie. S reklamáciou po návrate z dovolenky, naopak, môžete mať problém.

Doprava

Sťažnosti v oblasti dopravy sa týkajú najčastejšie času letov. Klienti sa sťažujú na nočné odlety na dovolenku a skoré ranné odlety späť, majú totiž pocit, že ich cestovná kancelária pripravila o dva dni dovolenky. Podľa všeobecných pravidiel však platí, že prvý a posledný deň zájazdu sú určené na prepravu, podobné reklamácie tak pravdepodobne nebudú uznané. Inak tomu je v prípade výrazne meškajúceho letu. Ak presiahne 6 hodín, môžete spätne získať odškodnenie až 600 eur. Nárok na odškodnenie majú tiež klienti, ktorí si priplatili za sedadlo v lietadle navyše, ale nebolo im poskytnuté. V takých situáciach sa im príplatok v plnej výške vráti späť.
Tip navyše: Reklamácie meškajúcich letov závisia na dĺžke letu, konkrétnej prepravnej spoločnosti a dĺžke meškania. O možnostiach kompenzácie sa tak vždy informujte vo svojej cestovnej kancelárii.

Strava

Kvalita, množstvo alebo spôsob servírovania stravy patrí medzi najčastejšie sťažnosti zákazníkov cestovných kancelárií. Obzvlášť v prípade zbehlých cestovateľov vznikajú problémy na základe porovnávania minulých a súčasných skúseností. „Klienti sa často sťažujú, že napríklad minulý rok v hoteli v Egypte mali na raňajky 5 druhov syrov a salámov, kým teraz v Grécku majú len dva druhy. Porovnávať stravu all inclusive a čakať, že bude rovnako bohatá v rôznych destináciach, nie je možné. Potraviny aj úroveň služieb sa v jednotlivých krajinách líšia,“ komentuje Michal Tůma z cestovnej agentúry Invia. Medzi oprávnené reklamácie, naopak, patria výtky k forme podávania občerstvenia. „Ak má klient v zmluve uvedené, že stravovanie bude formou bufetového stolu, ale raňajky boli na mieste servírované a večeru si mohol zvoliť len z menu, má nárok na odškodnenie,“ dodáva Tůma.Tip navyše: V prípade nevyhovujúcej stravy alebo zdravotných problémov spôsobených jej konzumáciou ihneď kontaktujte delegáta v mieste svojho pobytu. Pomôže vám s prípadnou liečbou aj vyplnením potrebných dokumentov.

Kuriózne reklamácie: Nahé fotografie aj nevhodne umiestnený ostrov

Rovnako ako v minuloročných sezónach, tak aj tento rok sa museli cestovné kancelárie zaoberať niekoľkými kurióznymi reklamáciami. Klient si po dovolenke sťažoval napríklad na to, že mu vo výhľade z pláže na more bránil ostrov Krk. Ďalší zasa požadoval náhradu vzniknutej psychickej ujmy: „Ihneď na letisku som sa s manželkou pohádal a počas nasledujúcich dní mi z dôvodu psychického vypätia vyskákali opary na perách, čím mi vznikla fyzická aj psychická ujma,“ uviedol s odvolaním na právne paragrafy vo svojej sťažnosti cestovateľ.
Pochopiteľnú, aj keď ťažko riešiteľnú sťažnosť mala klientka, ktorá sa pri návšteve predajne suvenírov v dovolenkovom rezorte stretla s propagandistickými predmetmi. Úsmevná je, naopak, staršia reklamácia, ktorá sa medzi pracovníkmi cestovného ruchu stala povestnou: „Slnečné okuliare mi pohltila voda v mori. Nikde som sa nedočítala, že si nemám slnečné okuliare brať do vody, že hrozí strata. Mohol by na to upozorniť napríklad delegát…,“ požadovala úhradu okuliarov turistka.
Cestujúci pritom neváhajú doplniť svoje sťažnosti názornými fotografiami. Tie sú často pomerne chúlostivé. „Na dôkaz poštípania hmyzom nám prišla fotografia nahého pozadia. Klienti sa nezdráhajú zaslať ani fotografie dekoltov alebo celého tela v plavkách. Radi nám k formuláru zašlú aj fotografiu manželky v bare alebo selfie z pláže,“ komentuje Michal Tůma z cestovnej agentúry Invia.

Príspevok bol naposledy aktualizovaný:

Za hádku s manželkou peniaze späť nedostanete, alebo Kedy sa oplatí dovolenku reklamovať a kedy nemáte šancu?

Dovolenková sezóna je v plnom prúde. Nie každý turista je však s priebehom svojej dovolenky spokojný a po návrate sa uchyľuje k reklamáciam. Aj tento rok sa medzi reklamáciami našli kuriózne sťažnosti.Klient si po dovolenke sťažoval napríklad na to, že mu vo výhľade z pláže na more bránil ostrov Krk. Ďalší zasa požadoval náhradu vzniknutej psychickej ujmy: „Ihneď na letisku som sa s manželkou pohádal a počas nasledujúcich dní mi z dôvodu psychického vypätia vyskákali opary na perách, čím mi vznikla fyzická aj psychická ujma,“ uviedol s odvolaním na právne paragrafy vo svojej sťažnosti cestovateľ. „Slnečné okuliare mi pohltila voda v mori. Nikde som sa nedočítala, že si nemám slnečné okuliare brať do vody, že hrozí strata. Mohol by na to upozorniť napríklad delegát...,“ požadovala úhradu okuliarov turistka. Cestovná kancelária invia čítať ďalej

Top letiska

  • Bratislava
  • Košice
  • Sliač
  • Poprad
  • Piešťany
  • Viedeň
  • Praha
  • Budapešť
  • Katovice

Dovolenka pre seniorov 55+ - zľavy pre seniorov od Invie

Cestujte v každom veku. Pre osoby staršie ako 55 rokov máme zaujímavé zľavy, ktoré sa týkajú zájazdov označených typom zájazdu "vhodné pre seniorov".

Dotované zájazdy Senior 55+, teda zájazdy za zníženú cenu, sú vhodné špeciálne pre seniorov 55 rokov a viac a vznikli v spolupráci s organizáciami cestovných kancelárií a s vládami v niektorých krajinách.

Hotely môžete filtrovať podľa
Animačné programy Bezbariérový prístup Domáce zvieratá povolené Hotel iba pre dospelých Klimatizácia Kuchynský kút Lehátka a slnečníky na pláži zadarmo Lehátka a slnečníky pri bazéne zadarmo Pokojná lokalita Priamo na pláži Priamo pri zjazdovke Sportovní aktivity Tobogany a vodné kĺzačky Vhodné pre deti Vnútorný bazén Vonkajší bazén Wellness WiFi zadarmo Zastávka skibusu v blízkosti hotela

Cestovné kancelárie, ktoré zastupujeme
Adria Travel / ALFA TRAVEL / Aquamarin / Cesty za poznaním / DAKA / ETI Slovensko / Eurocar Tour / FIFO / HappyTravel / Hydrotour / Juventour / Kartago tours / Koala tours / Lola Tours / N.I.K. Slovakia / Pegas tour / Solartour / Solvex / Stop Tour / Sun&Fun / Terra Travel / Turancar / Travego / Veva Travel / ViaSale Travel

Niektoré zahraničné cestovné kancelárie, ktoré zastupujeme
ABC tours / Adria Databanka / Afrodita / Alltours.de / America Tours / Ancora / Anex.DE / Apollon / Apulia in / Aquarius Adriatic / Aša / Atis / Atlantika / Azzurro / Bena Tour / Bery Reisen / Best Reisen / Blue Sky Travel / Blue Style / Bohemian Fantasy / Bon Ton / Brenna / Bulgaria Tour / Campana / Canaria Travel / Cílka / CK2 / Color Travel / Consultour / Coral Travel / Čedok / ČiLe / ČSAD Tišnov / DEAN / Datour / DER Touristik / Dezka / Dovolená na přání / Electra Tours / Emma / Erika Tour / Eso Travel / ETI / Eurowings holidays / Experitour / Extrem sport / Fede / Fit Reisen.de / FERIEN Touristik / FTI.de / Fly dovolená / For-Line / Frčíme / Gargano / Geovita / Globtour Group / Hap Tour / Hoška Tour / Cherry tour / ID Riva Tours / Ideal-Tour / Inex / Invia International / Itaka / KALOUSEK & WILLIAMS / Karavan / Kareta Tour / Katu / Kellner / Kentlucky / KM Travel / Kompas / Ko-tour / Krasim Tour / Ludor / LMX.DE / LMXI International.DE / Mamut tour / Marco Polo / Mauthner / Maxsun Holidays / Mayer & Crocus / Mediteran / Natour / Nirvana Travel / Nomád / Nova / Olimar / Orex Travel / Osvěta / Periscope Skandinávie / PT tours / Redok Travel / Rekrea / Relax Adriatic / Relax Travel / Rywal / Sardegna Travel / Schauinsland.DE / SiamTravel / Skalla CZ / Teplická rekrea / Teptour / Time Travel / TIP travel / Tipa Tour / Toprague / Travel 2002 / Travel Family / Travel Sport / TraveLeague / TUI.AT / TUI.PL / Utazzitthon / Vega Tour / Victoria / vtours / VVV Tour / Wisnar / Wygoda travel / Za sluncem / ZEMEK

Invia pobočky
Žiar nad Hronom / Bratislava / Pezinok / Košice / Michalovce / Komárno / Nitra / Šaľa / Bardejov / Humenné / Levoča / Poprad / Prešov / Vranov nad Topľou / Dubnica nad Váhom / Nové Mesto nad Váhom / Považská Bystrica / Prievidza / Trenčín / Hlohovec / Šamorín / Trnava / Veľký Meder / Čadca / Martin / Námestovo / Žilina

Často hľadané výrazy
last minute / dovolenka / last minute dovolenka / dovolenky / last minute dovolenky / dovolenka 2023 / dovolenku / dovolenke / lastminute / zanzibar dovolenka / ultra last minute dovolenka / dovolenka pri mori / lacne dovolenky / all inclusive dovolenka / satur last minute / ultra last minute konečná cena / hydrotour last minute / poistenie na dovolenku / dovolenky sme / zájazdy sk / cestovná kancelária fischer / daka cestovka / chorvacko dovolenky / cestovka fifo / poznávacie zájazdy 2023 / fischer cestovna kancelaria / dovolenka lastminute

Copyright © 2018 - 2024 Dovia.sk Vyberáme pre Vás najlepšie ponuky dovolenke prostredníctvom portálu invia.sk Tieto internetové stránky používajú súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií. Informácie na týchto stránkach sú preberané zo stránok partnerov a môže sa stať, že informácie nebudú vždy úplne aktuálne. Pre presné informácie o zájazde vždy kliknite na detail zájazdu. Správne sa píše: last minute ne: las minute nebo last minut. Skúste si Vašu dovolenku vyhľadať na Google.sk alebo sa pozrite na videá z Vašej destinácie na Youtube Prevádzkujeme tiež: Dovia.cz - dovolená od Invia.cz, Super last minute wyjazd jutro, last minute dovolenka, dovolenka 2024, tip na výlet: Polskie Malediwy, Recenzie Za hádku s manželkou peniaze späť nedostanete, alebo Kedy sa oplatí dovolenku reklamovať a kedy nemáte šancu?